daamn

Alla inlägg under maj 2011

Av idaaaa - 31 maj 2011 21:34

ligger för tillfället i sängen, ska kolla på ett BB avsnitt på datorn, eftersom jag inte har den kanalen på mitt rum. Imån ska jag tävla = jag är ledig.

Det är skol-DM och jag ska hoppa Camaro. så imån bitti åker jag och mamma till stan och tar camaro med oss till borlänge, Romme där hopptävlingen är!


Hör av mig imån bitti, när jag kommer från Peppe och compani.. vi har morgonen i stallet innan vi åker till maro!

  min och peppes näst sista hopptävling (L)(L)

Av idaaaa - 31 maj 2011 15:26

Sergeant Pepper, Peppe.

       

Camaro, Maro

         

Hästen på dom första bilderna, är min egna ponny peppe.

Han är en Import från Irland och är korsning mellan många olika raser, och är född 1992 och är alltså 19 år. Han är en riktigt latis, rör sig inte mer än när han behöver de, förutom när han har damp i hagen såklart.. haha!

I stallet är han en super gosig liten nallebjörn, förutom när han är i boxen. Då han är väldigt surig/arg. Men bara i boxen. För vi tror han har blivit illa behandlad av uppfödarna i Irland (inget vi säkert vet). Han är rädd om huvudet, och är bakrädd, och jätte tjittlig över hela kroppen.

Jag har nu haft honom (ägt honom) i hela 4 år. UNDERBARA år :)

Förra året pensionerade vi honom, från hoppningen. (hoppning är de jag satsar på) Eftersom han hade tröttnat på det. Så för tillfället så rider jag honom hemma på banan i skogen och bara njuter :)


Och hästen på dom nedersta bilderna, Som heter Camaro men kallas för Maro. Som är min kusins häst, alltså min morbrors fru och barn. Kusin-linn och Eva :) Linn bor för tillfället i uppsala, där hon läser till läkare. Och det är därför jag rider/tävlar henne! Maro är en super snäll och super häftig kaxig dam haha!

Hon har humör, är het och älskar att hoppa. Hon är född 1999 och är 12 år.

En storhäst också kanske jag skulle säga :D

Rätt så liten, bara 1,61 i mankhöjd. Hon rids på hackamore för att hon inte kan ha /tycker om att ha bett i munnen, då hon blir super duper stark och de blir bara en stor dragkamp tillslut. Men hon funkar jätte bra på det och de är huvudsaken. Jag rider henne 3-4 dagar i veckan, varav 1-2 dagar (av dom 4 dagar) hopptränar vi för instruktör. Jag rider för Falu Ryttarsällskap, fars.se

Och tävlar ungefär varannan - varje helg i hoppning.


Rider även min grannes nordis, som jag ridit in. Började i vintras. Kommer bilder och info om den snarast! Har nu påbörjat tittat på bommar på banan osv. Mer om de kommer!


OCH även min andra kusins (pappas sida) nordis ibland, då hon just nu är på APU.. Men då tränar jag "monté" och inte ridning på henne..






Av idaaaa - 31 maj 2011 14:55

hej , Ida heter jag. Och har nyligen startat denna bloggen, Där ni får läsa om min vardag, mina hästar, mina vänner och såklart vad vi gör för massa busigheter på helgerna!

Jag har förut bloggat tsm med två styckna som heter Eleonora och Johanna. Men eftersom Johanna och Eleonora blev osams så vart de bara jag och eleonora kvar.. Men av personliga skäl så hände de nåt emellan oss (mig och eleonora) så vi är numera inte vänner..........

bloggen hette :http://jiddraellerinte.bloggplatsen.se/


Jag ska försök fixa till en header och en design så fort som möjligt!

Har gjort iordning ett inlägg med bilder på mina hästar, eller ja.. jag förklarar sen! Så de kommer efter detta. Eftersom hästar är det enda jag håller på med, förutom fotboll så är det de mesta och så ni kommer få läsa om, också såklart annat! Men är de något speciellt ni vill läsa så är de bara att kommentera! :)
Hoppas ni gillar min blogg! PUSS <3

  HÄR är jag..



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en glad tjej, som tävlar häst hoppning med min kusins häst, Camaro. Själv har jag en pensionerad Ponny, vid namn Peppe. Rider dressyr och bara mysturer med honom hemma! Jag har tävlat tom 1,10 med Camaro (storhäst).

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards