daamn

Alla inlägg under juli 2011

Av idaaaa - 16 juli 2011 09:49

Hur började det:
6. Vem är den häst du tävlade först i dressyr? -
7. Vem är den häst du tävlade först i hoppning? Miramis
8. Vem är den häst du tog din första placering med? Miramis
9. Vem är den häst du tog din senaste placering med? Miramis
10. Vilka hästar har du tävlat i lag med? Miramis
Antingen eller:
Häst - Ponny: Häst
Dressyr - Hoppning: Hoppning
Utomhus tävling - Inomhus tävling: Utomhus med Miramis och inomhus med Vaida
Satsa för seger - Fis rida : Satsa för seger
Vitt schabrak - Personlig färg: Hmm, beror lite på hur det vita ser ut med passpoals osv.
Ridstövlar - Chaps: Ridstövlar
Spilta - Box: Box
Spån - Halm: Halm
Räcke - Oxer: Oxer
Kompisar i hagen - Ensam: Kompisar i hagen.
1. På vilken klubb började du rida?: Bjursås ridklubb, nu - Falu Rs
2. Vem gjorde dig till den ryttare du är idag? många, måste nog tacka mina bra tränare. Som puschat mig genom allt.
3. Vilken häst har du lärt dej mest av? Peppe
4. Vilken häst har du mest placeringar med?: Camaro, (fast har lix tävlat peppe 4 år, men har ändå fler placeringar genom 1 år med camaro) !
Dressyr:
1. Vem är den mest utbildade häst du ridit? Camaro
2. Vilken häst har du din högsta dressyr placering med?: Peppe
3. Vad är det svåraste program du ridit? - LB
4. för klasser? - ?
5. Vad har du tagit för placeringar i år? - inga - har inte tävlat dressyr iår
Hoppning:
1. Vilken häst har du hoppat högsta enkelhindret med, vilken höjd?: Camaro, 1,30
2.Vilken häst har du hoppat högsta banan med, vilken höjd?: Camaro, 120-130
3.Vad tävlar du för klasser?: 1m & 1,10, och ska debutera 1,10 regional på nästa tävling.
4.Vad har du tagit för placeringar i år? många, bla en vinst!!
5. Vilken klubb föredra du att tävla hos?: FaRS!!
Häst:
1. Vem är den hetaste hästen du ridit? Camaro
2. Vem är den starkaste hästen du ridit? måste nog bli min egna lilla peppe.. haha!
3. Vem är den minsta hästen du ridit? Grannens shettis, Ewita
4. Vem är den största hästen du ridit? shakespear (?)
5. Vem är den häst du tog grönakortet på? har inte tagit gröntkort ännu (A)
6. Vem är den häst du tävlade först i dressyr?- snowy hette han
7. Vem är den häst du tävlade först i hoppning?Vallgårds Ringo, en klubbhäst från bjursås.
8. Vem är den häst du tog din första placering med? RINGO
9. Vem är den häst du tog din senaste placering med? Camaro
10. Vilka hästar har du tävlat i lag med? - Camaro
Antingen eller:
Häst - Ponny: både och
Dressyr - Hoppning: Hoppning
Utomhus tävling - Inomhus tävling: utomhus
Satsa för seger - Fis rida : klart jag satsar för en seger, men jag rider inte slarvigt elr så. Utan jag brukar tänka "Först nollar vi, och känns det bra, då gasar"
Vitt schabrak - Personlig färg: olika
Ridstövlar - Chaps: Ridstövlar
Spilta - Box: Box
Spån - Halm: Spån
Räcke - Oxer: Oxer
Kompisar i hagen - Ensam: ensam

Av idaaaa - 15 juli 2011 21:52

                                              Du är min prins, som gör min dag till en dag värd att leva. Du är mitt allt, min fina ponni ♥

Av idaaaa - 15 juli 2011 21:50

att jag är den jag är, de är jag stolt över.

<3

Av idaaaa - 13 juli 2011 17:11

Igår va en bra dag, ända tills den inte blev bra längre...

I mitt liv är det som rena BERG&DALBANAN, och då menar jag de. YTTERST.

Jag vet inte va det va som gjorde att de blev så igår, men jag blev helt..... ledsen, trött, ville bara gråta osv.

Och jag är som jag är, ja. Och de vet mina vänner, dom kan ta det. Men dom som inte vet hur/vem jag är, kan lätt få fel uppfattning.. vilket också gör att allt blir fel, närsom hellst - och hur som hellst.


Vill jag ha nåt, då ser jag till så att jag får det. Vill jag något, då gör jag de.
Men en sån grej som jag går och grubblar över, kan jag aldrig bara "köpa" till mig..

Alla låtar som kommer, på vissa ställen jag är, på datorn, ja. Det finns nästan ingenting som är så bra som"de"... Jag märker  det så, för att man vet vad man har för vänner..

"de", är en sak, en "sak" som betyder allt för mig.

Jag skulle kunna döda, bara för "de"...


alla känslor bara snurra runt runt, fick lov att skriva bort en del av de!

  (L)

<3

Av idaaaa - 13 juli 2011 17:11

Igår va en bra dag, ända tills den inte blev bra längre...

I mitt liv är det som rena BERG&DALBANAN, och då menar jag de. YTTERST.

Jag vet inte va det va som gjorde att de blev så igår, men jag blev helt..... ledsen, trött, ville bara gråta osv.

Och jag är som jag är, ja. Och de vet mina vänner, dom kan ta det. Men dom som inte vet hur/vem jag är, kan lätt få fel uppfattning.. vilket också gör att allt blir fel, närsom hellst - och hur som hellst.


Vill jag ha nåt, då ser jag till så att jag får det. Vill jag något, då gör jag de.
Men en sån grej som jag går och grubblar över, kan jag aldrig bara "köpa" till mig..

Alla låtar som kommer, på vissa ställen jag är, på datorn, ja. Det finns nästan ingenting som är så bra som"de"... Jag märker  det så, för att man vet vad man har för vänner..

"de", är en sak, en "sak" som betyder allt för mig.

Jag skulle kunna döda, bara för "de"...


alla känslor bara snurra runt runt, fick lov att skriva bort en del av de!

  (L)

<3

Av idaaaa - 12 juli 2011 09:57

jag lever, HEJ


Dom dagarna jag inte har uppdaterat har jag: ridit, vart med julia, julia hihii är med älskade julia everyday!

Och idag ska vi sova nere i skogen, igen. I min sommarstuga!


Fick reda på nyss att Camaro inte va dräktig :( Men hon semineras idag igen och sen hoppas vi på att det fastnar den här gången! Åh, vi som hoppats, och verkligen trott att hon va de :( menmen hoppas att de blir bra den här gg :)

  - Camaro

Och eftersom hon måste ta det lugnt minst en och en halv vecka till så skulle jag behöva en storhäst, att hoppa och rida. Eftersom jag inte kan hoppa henne på ett tag.

I stallet där hon står är det en 8 årig(?) STOR skäck valack, vid namn Bero som jag nog ska hoppa lite, då hon som äger honom är dressyr ryttare.. S¨å då tänkte vi att jag skulle hjälpa henne med den delen!

I stallet ovanför (camaros stall) finns det och en Liten storhäst som ska hoppas/ridas. Då Maria (ägaren) ska få bebis om nån vecka :)

så jag har lite att välja på, + att jag har ju babsen, nordisen jag ridit in. Som jag ska påbörja lite "grunder" med. Dvs på RIDbanan.. Han är så otroligt lättlärd så de är så himla kul!

Men jag skulle hellst av allt ha en EGEN storhäst, hemma hos MIG, i MITT stall.. MIN egen STORHÄST.. Om ni förstår :)

Men ska man ha en bra hopphäst, får man nog lov att punga ut runt 100 tusen också, och det har vi inte råd med EFTERSOM vi har ju ponni-peppe. Och aldrig i livet att jag lämnar bort honom, han  är MIN och kommer ALLTId att vara, det har jag lixom lovat honom!
Men vi har funderat på om vi ska leta efter någon som vill lämna iväg sin storhäst, så vi typ är "Fordervärdar"..... långtidsfodervärd?


Så om någon har något tips, vet någon frå ni gärna höra av er till mig!! :)
Storhäst, hellst valack, HELLST störra än 1,65 !


guldstjärna till den som läste allt :)

    Min stjärna, mitt hjärta <3

Av idaaaa - 9 juli 2011 20:31


yammi på dessa låtar asså! De är dom här som spelas om & om igen...




<3

Av idaaaa - 9 juli 2011 17:18

jag hare gött, livet leker.

Jag tänker på en enda fin liten person, som gör min dag genom en bild typ.

Mina vänner e fantastika.

förresten sov jag och julia i min sommarstuga mitt ut ei skogen och hade det mysigt.......... och hennes pojkvän va med också, Daniel.

Och att RO en båt, mitt ute på sjön, mörkt, vi är blöta ( haft vattenkrig) ovh alla är trötta och garvar åt allt, DÅ har man kul kan jag sägaa

så.......
HUJ


Presentation


Jag är en glad tjej, som tävlar häst hoppning med min kusins häst, Camaro. Själv har jag en pensionerad Ponny, vid namn Peppe. Rider dressyr och bara mysturer med honom hemma! Jag har tävlat tom 1,10 med Camaro (storhäst).

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards